Webbdesign

worldBra webbdesign… Vad är det? Därom tvistar de lärde, numera. Tittar du på Internet så kommer du finna att åsikterna går en hel del isär.
Jag åtar mig gärna att hjälpa dig med din hemsida, till företag och föreningar.
(Jag hjälper dig t.o.m. att kontrollera att din befintliga sida fungerar, som du tänkt dig.)

Och jag tror definitivt på den gamla devisen: Less is Moore! Om du tittar runt lite på Internet kommer du upptäcka många företag som tror att du har all tid i världen och inte vill göra något vettigare med den, tiden, än att tillbringa den på deras hemsida.

Om du är privatperson finns det verktyg på det webbhotell du väljer som räcker för dina behov. Jag rekommenderar One.com webbhotell. Billigt, med bra servicegrad och 24/7 direktsupport. Det senare är guld värt när du stöter på problem kl 21.00 en lördagskväll.

Det du måste tänka över, vilket många missar tyvärr, vad vill du med hemsidan?
Informera, irritera, sälja, locka, diskutera, skryta… Orsakerna kan vara många. Du behöver veta målet och du behöver veta målgruppen. En sida riktad till ”fjortisar” ser annorlunda ut än en riktad till Agda 75.

När du väl vet det måste du se till att du når fram. Att din sida verkligen förmedlar det du vill till dem du vill. Språket. Ett gammalt talesätt är att man ska prata med bönder på bönders språk. Gäller även på Internet. I än högre grad. Inte bara språket måste vara begripligt, hela sidan/orna måste vara begripliga. Och användarvänliga, vilket tyvärr också är en bristvara ibland.

Surfa runt lite innan du börjar planera din, företagets/föreningens sida, besök kollegor o konkurrenter, se hur de har löst olika saker. Vad är bra och vad tycker du är dåligt. Försök gärna få med dig en ur din målgrupp och lyssna av. Kan du göra din/a sidor bättre än argaste konkurrenten så kommer han/hon bli ännu argare, garanterat.

Sociala medier?? Ja, just det. Finns du på Internet så kanske du också behöver finnas på dessa. Rätt forum för din målgrupp? Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter, Delicious, Google+, osv, osv. Din digitala närvaro, om du nu skall ge dig på den trenden, omfattar idag inte bara att ha en hemsida, uppdaterad 2009.

Du behöver inte bli skräckslagen. Det är fortfarande tillåtet att inte ägna hela dagarna åt att uppdatera status på Internet. Det är ok om ditt företag/förening bara vill ha en informationssida på nätet. Lika lite som du behöver vara med i alla telefonkataloger som dyker upp idag, lika lite behöver du vara överallt på Internet. Om du inte vill och behöver.

Oavsett hur dina behov eller funderingar ser ut så kan jag hjälpa dig att hitta rätt i Internet-djungeln. Enkelt och billigt eller fräsigt och påkostat, det bestämmer du. Huvudsaken är att det gör jobbet som du tänkt.

Kan själv? Ja. Idag är det faktiskt så att du, om du vill, med hjälp av de verktyg jag nämnde ovan, kan göra jobbet själv. Är du osäker så kan jag råda dig. Och visa hur det ser ut och går till. Har du vettigare saker att göra med din arbetsdag så kan jag fixa allt jobb. Från upplägg, domänbokning till löpande drift. (När du vill kan du ta över själv.)

Kontakta mig för mer information och förvånas över mina fasta låga priser…….

Titta gärna på dessa exempel på hemsidor signerade Per/PBITS:

Vetlanda Jujutsuklubb
SumoEvent
KMkliniken
Kennel Dimmö
Tomteverkstan

Kommentarer inaktiverade.